به گزارش سینماپرس، نشست پرسش و پاسخ فیلم «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی؛ کارگردان، ساسان سالور؛ تهیهکننده، حمیدرضا علینژاد؛ سرمایهگذار، حسن قورچیان؛ صداگذار، فرحناز نادری؛ طراح صحنه و لباس، مسعود عربی؛ چهرهپرداز، پژمان بازغی، آزاده زارعی، الهه حصاری، مینا وحید؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو عصر امروز پنجشنبه نوزدهم بهمنماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.
پژمان بازغی در ابتدای نشست درباره تولید این فیلم اظهار داشت: جشنواره بهار سینمای ایران است و قرار است روح تازهای به سال آینده سینما بدهد. امیدوارم جلسه خوبی داشته باشیم و ما در خدمت شما هستیم با لبخند.
الهه حصاری گفت: در این فیلم برای من افتخاری بود که برای بار دوم با آقای هاشمپور همبازی بودم. ایشان در این نشست حضور ندارند به افتخارشان دست بزنید.
اصغر نعیمی در واکنش به این اظهارنظر که منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، گفت: این موضوع یک جنبه نظری و یک جنبه عملی دارد. اینکه منتقدان نمیتوانند فیلمسازان خوبی باشند، ثابت شده نیست. مرحوم ایرج کریمی، احمد امینی، کیومرث پوراحمد و فریدون جیرانی منتقدانی بودند که فیلمسازان خوبی هستند.
او ادامه داد: اگر در جاهایی از فیلم لبخندی روی لب مخاطب میآید ناخواسته نبوده. جذابیت این موقعیت و کشمکش آنقدر غیرمعمول است که در جاهایی موجب خنده مخاطب میشود. در سینماهایی که فیلم را با مردم دیدیم واکنشها قابل انتظار بود.
«هایلایت» فیلم ساده و مخاطب پسند است
ساسان سالور درباره برگشت سرمایه این فیلم و ارتباط با مخاطب عام توضیح داد: چند سالی است که ما برای اکران خط مشی تعیین میکنیم که فیلمی برای مخاطب خاص است یا عام. اگر عدالت در بخش اکران باشد و فضا در اختیار چنین فیلمی باشد که بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد؛ فیلم میتواند با مخاطب عام ارتباط برقرار کند. این فیلم به نظرم فیلم سادهای است و قطعا مخاطب خودش را پیدا میکند. عمدهترین عامل موفقیت در اکران چنین فیلمهایی پخش کننده، سرگروه و شورای صنفی نمایش است. در واقع به شرطی که مسئولان وزارت ارشاد تصمیم جدی برای پخش بگیرند، چنین فیلمهایی میتوانند اکران خوبی داشته باشند.
بازنگری در تدوین فیلم
نعیمی در پاسخ به این سئوال که آیا تدوین مجددی برای اکران عمومی خواهید داشت، گفت: این اکرانها در طول جشنواره به ما چشماندازی برای تکمیل اثرمان میدهد تا یا اشکالات را در این فیلم تصحیح کنیم و یا در کارهای بعدی انجام ندهیم. درباره تدوین با سامان سالور تدوینگر فیلم صحبتی خواهیم داشت و بازنگری در تدوین انجام میدهیم.
تخت بودن شخصیتهای فیلم عامدانه است
کارگردان فیلم «هایلایت» در توضیح شخصیت پردازی این فیلم بیان داشت: تخت بودن شخصیتهای «هایلایت» عامدانه است زیرا نمیخواستم شخصیتها را واکاوی کنم. قصدم این بود که گزارشی سرد و بدون قضاوت را ارائه دهم. اینکه تا چه میزان موفق شدهام، نمیدانم.
او ادامه داد: اصلیترین چالش من زمان نگارش و ساخت این فیلم این بود که چگونه در مواجهه با یک اتفاق، میتوان برخورد کرد و انتقام نگرفت. اساس این درام از مضمونش شروع شد که برای من ارزشمند بود. این فیلم نوعی دعوت به گفتگو و درک کردن طرف مقابل است. اینکه در مواجهه با این چالشها چه تصمیمی بگیریم. ما در جامعه واکنشگری زندگی میکنیم. پایان «هایلات» دعوتی است برای گفتوگو.
*فارس
ارسال نظر